~ FrenZ ~

Sunday, January 22, 2012

~ Kenari tumbang di Darul Aman ~


Tarian Mat Yo bersama Antwi meraikan gol kedua Kelantan




Video Kelantan mengatasi Kedah 3-0 dalam perlawanan Liga Super 2011 [20.01.2012]


Dalam perlawanan ke-4 liga Super yang berlangsung di Stadium Darul Aman, Kedah menyaksikan pasukan tuan rumah ditundukkan oleh Kelantan dengan jaringan 3-0. Di awal permainan dapat dilihat kedua-dua pasukan saling berbalas serangan namun gelecekan bijak Mat Yo ke dalam kotak penalti memaksa pertahanan Kedah, Fauzi Nan menjatuhkan lawan. Sepakan penalti telah diambil dengan tenang oleh Mohamad Ghaddar yang merupakan gol kedua peribadi beliau dalam saingan Liga Super 2012.

Kelantan terus melancarkan serangan bertali arus ke arah kubu pasukan Kedah dan kemasukan Antwi yang menggantikan Ghaddar jelas mengucar kacirkan barisan pertahanan Kedah. Hasil dari memperdaya 3 orang pertahanan Kedah, Antwi melorongkan bola kepada Mat Yo dan disempurnakan dengan baik sekali untuk gol kedua Kelantan. Ketika masa berbaki 1 minit, kesilapan penjaga gol Kedah, Helmi Eliza yang cuba menggelecek Antwi membawa padah apabila bola di kaki Helmi Eliza dapat dirampas oleh Antwi dan disudahi dengan satu tolakan mudah ke dalam gol.

Keputusan muktamad Kelantan menewaskan Kedah dengan 3-0 dan diharap dengan keputusan ini para pemain Kelantan terus bersemangat untuk terus memburu kemenangan demi kemenangan.


~ TQ SuDi BaCa eNTry Ni ~

No comments:

Post a Comment